הכירו את המהפכה הטכנולוגית הבאה: תם העידן שלא צייתנו לרופא

    חיים הלר No Comments on הכירו את המהפכה הטכנולוגית הבאה: תם העידן שלא צייתנו לרופא
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-50% מהחולים במחלה כרונית לא נוטלים את התרופות הנרשמות להם באופן סדיר, כך עולה ממחקרים שונים, ועל כן טוענים בארה"ב – שנגרם נזק לחולים בגין חוסר הציות להוראות הרופא.

    הטכנולוגיה המתפתחת בעולם נתנה את ליבה גם לתופעה זו, ובימים אלו הוצגה תרופה חדשנית שבתוכה חיישן מעקב אשר תעקוב אחר נטילה מסודרת של התרופה.

    התרופה החדשה שהיא אנטי דיכאונית היא פרי פיתוח משותף של Proteus בריאות דיגיטלית ושל חברת התרופותOtsuka.

    החיישן צפוי לבדוק את דפוסי לקיחת התרופה ואת התגובות הפיזיולוגיות של החולה אל התרופה. את המידע הזה אמור החיישן לשלוח ישירות אל הסמארטפון של החולה וגם אל הרופא המטפל, וזאת לאחר שהחולה יאשר זאת מראש.

    המפתחים מאמינים שתרופה זו יכולה לסמן מהפך באופן בו שמירה על משטר התרופות נמדדת וכך למלא צרכים רפואיים חשובים שכרגע אינם זוכים למענה באוכלוסיית חולים זו.

    נשיא ומנכ"ל Otsuka אומר כי Abilify היא תרופה הניתנת לחולים בדיכאון, סכיזופרניה או הפרעה דו קוטבית. מחלות אלו הן מחלות כרוניות אשר משפיעות על התנהגות, לכן לעיתים קרובות נוצר מצב בו חולים במחלות אלו מפסיקים לקחת את התרופות ולא מדווחים על כך. אי דיווח והפסקת המשטר התרופתי משפיעים מאוד על תוצאת הטיפול והתפתחות המחלה. החיישן החדש יאפשר לצוות הרפואי לזהות מוקדם, ככל האפשר, את השינוי במצב תרופתי של החולה ובכך למנוע אפיזודה של התדרדרות המחלה.



    0 תגובות